Podkręć swoją efektywność w pracy!

Podkręć swoją efektywność w pracy!

Zmęczenie, które pojawia się już w połowie dnia spędzanego w biurze? Spadek energii? Zna to każdy z nas! W przypadku pracowników biurowych, spadek koncentracji i nastroju spowodowany jest najczęściej brakiem ruchu. Ból pleców i oczu to efekt wielu godzin spędzonych przed komputerem. Wprowadzając kilka prostych zasad i odpowiednio organizując stanowisko pracy, możemy podkręcić naszą aktywność oraz uwolnić ciało i umysł od zmęczenia.
Długotrwałe siedzenie przy biurku pogarsza naszą sprawność fizyczną i rozleniwia ciało, a co za tym idzie, destrukcyjnie wpływa na nasz umysł. Spadek efektywności to coraz częstszy problem wśród osób pracujących w biurach. Aby podkręcić swoją aktywność powinniśmy wziąć pod uwagę odpowiednie zorganizowanie przestrzeni biurowej oraz wprowadzić w życie nawyki, które zwiększą naszą produktywność i komfort.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Problemem, z którym zmaga się aż 38% osób pracujących w biurze jest ból szyi, ramion i pleców. Powodem tego są najczęściej źle dobrane meble. Zadbajmy o odpowiednie krzesło z regulacją siedziska i oparcia oraz biurko, które umożliwi zajęcie zdrowej pozycji podczas pracy. Zbawienne dla naszego bolącego kręgosłupa są też proste ćwiczenia, które możemy wykonywać podczas przerwy: rozciąganie klatki piersiowej, pleców i ramion; ruchy głowy okrężne i w linii prostej; rozciąganie nadgarstków i przedramion.
Utrudniona koncentracja nie pozwala nam efektywnie pracować? Stwórzmy przyjazne warunki dla naszego umysłu i nie pozwólmy, aby zmęczenie ograniczało naszą kreatywność. Uporządkujmy biurko, pozwoli to skupić się nam na aktualnych zadaniach, a nie szukaniu notatek. Róbmy regularne przerwy podczas pracy, wyjdźmy wtedy na spacer i weźmy kilka głębokich wdechów, żeby dotlenić mózg.

Ważne jest też zapewnienie odpowiedniej wentylacji w pomieszczeniach, gdzie spędzamy większość swojego dnia. Zadbajmy też o odpowiednią ilość wypoczynku, ponieważ nic tak nie rozprasza, jak walka ze snem, kiedy zbliża się deadline.

Oczyść atmosferę

Istotna jest też organizacja – żeby efektywnie zarządzać czasem, powinniśmy sporządzać codzienną listę zadań, która nie pozwoli nam zapomnieć o żadnym z nich.

Przeszkodą utrudniającą nam pracę jest również Cyfrowe Zmęczenie Wzroku, spowodowane korzystaniem z urządzeń cyfrowych. Długotrwałe wpatrywanie się w ekrany z bliskiej odległości prowadzi do przeciążenia mięśni rzęskowych oka, które odpowiadają za jego akomodację, tj. dostosowanie oka do oglądania przedmiotów znajdujących się na różnych odległościach. Tymczasem, przed ekranem komputera spędzamy ponad 6 godzin dziennie, a osoby pracujące zdalnie nawet dwa razy dłużej. Aby praca przebiegała bez dokuczliwego bólu oczu, który deklaruje aż 42%2 z nas, powinniśmy zapewnić w biurze, jak i w domu optymalne oświetlenie, które zwiększy nasz komfort widzenia.

Ponadto, istotne jest również robienie przerw, częste mruganie i ćwiczenia oczu, polegające na regularnym spoglądaniu na przedmioty w oddali. Osoby z wadami wzroku powinny także zadbać o odpowiednią korekcję wady np. przy użyciu specjalnych soczewek kontaktowych, przeznaczonych do pracy z komputerem.

Skup moc w soczewce

Firma CooperVision stworzyła unikatowe soczewki z systemem Digital Zone Optics™, które zostały stworzone z myślą o osobach, korzystających ze sprzętów cyfrowych każdego dnia. Soczewki od CooperVision, testowane przez blogerkę – Fashionelkę, która przed ekranami spędza często niemal 12 godzin każdego dnia, zmniejszają dolegliwości związane z Cyfrowym Zmęczeniem Wzroku i zwiększają komfort pracy.

Cyfrowy świat i codzienne patrzenie w ekran to znak naszych czasów. Może to jednak powodować przeciążenie mięśni rzęskowych oka, odpowiedzialnych za ich akomodację czyli za dostosowanie się oka do oglądania przedmiotów znajdujących się w różnych odległościach. Objawia się to między innymi bólem i suchością oczu lub ich nadmiernym łzawieniem, a także bólami głowy czy karku. Z tego powodu warto zapoznać się z metodami pomagającymi zmniejszać objawy cyfrowego zmęczenia wzroku i wprowadzić je w życie – radzi dr Wojciech Kida, optometrysta, ekspert akcji „Cyfrowe NIEzmęczenie Wzroku”.

Portal używa plików cookies, korzystanie z portalu oznacza ich akceptację, więcej informacji na stronie "Polityka Cookies"

Korzystanie z portalu oznacza automatyczną akceptację postanowień zawartych w "Regulaminie Serwisu" i "Polityce Prywatności"

Przeczytaj inne:
Nie dzieli nas nic. Rusza IV Warszawski Tydzień Kultury Bez Barier

NIE DZIELI NAS NIC to hasło, które staje się rzeczywistością. Podczas Warszawskiego Tygodnia Kultury bez Barier brak kasy, czasu czy...

Zamknij