To będzie początek rewolucji. Rewolucji w kobiecych głowach – zapowiada Olga Kozierowska, inicjatorka projektu. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem #StaćMnieNaSukces. Jej organizatorem jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, a jej głównym celem uświadomienie kobietom, że nazbyt często ulegają stereotypom, które ograniczają je w drodze do samorealizacji. W przedsięwzięcie zaangażowały się do tej pory, m.in.: Dorota Wellman, Grażyna Torbicka i Karolina Szostak.
Tak myślą Polki
Co drugą kobietę ogranicza brak pewności siebie. – Co, jeśli nie wyjdzie? – Kto zajmie się domem? – Nie nadaję się. Te codzienne „szepty w głowie“ powstrzymują kobiety przed podejmowaniem ambitnych zadań. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Z badania przeprowadzonego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką na próbie 700 Polek wynika, że: ponad połowa kobiet (56%) przyznaje się do wyrzutów sumienia, kiedy chce zostać w pracy kosztem czasu z rodziną, 70% kobiet rezygnuje z czasu tylko dla siebie, bo uważa, że rodzina jest ważniejsza i tylko niespełna 8% kobiet odczuwa pełen komfort podczas realizacji swoich pasji. Uleganie presji stereotypów jest głównym powodem odbierania sobie prawa do sukcesu przez kobiety. – Czas wreszcie obudzić te dziewczyny, które żyją w poczuciu winy i podporządkowywaniu swojego życia innym – apeluje Iwona Guzowska, wielkokrotna mistrzyni świata w kickboxingu.
Czy kampania #StaćMnieNaSukces jest potrzebna kobietom?
– Czasem trudno znaleźć w sobie siłę do działania (…). Mam nadzieję, że ta kampania doda kobietom siły, odwagi i będzie tym wsparciem, ktrórego potrzebują – stwierdza dziennikarka muzyczna, Gabi Drzewiecka. Kampanię społeczną #StaćMnieNaSukces promuje spot, w którego nagranie zaangażowało się ponad 40 kobiet należących do społeczności Sukcesu Pisanego Szminką: https://youtu.be/cFoSg6mJ4mU.
– Siła i znaczenie tego typu akcji są nie do przecenienia. Dzięki nim kobiety mogą realnie zmienić swoje życie, przede wszystkim uwierzyć, że to one same, a nie ich przeszłość, czy warunki zewnętrzne mają wpływ na podejmowane decyzje – konkluduje Tatiana Mindewicz-Puacz.
A co na to mężczyźni?
– #StaćMnieNaSukces to nie żadna nowa, „słitaśna” kampania albo żebranie o litość. To są fakty. Powstrzymanie tego trendu przypomina wychodzenie na tory i próbę zatrzymania pociągu. Ten pociąg nie tylko się nie zatrzyma, ale pojedzie na pewno o wiele dalej – komentuje mentor i coach, Miłosz Brzeziński.
Organizatorem kampanii społecznej #StaćMnieNaSukces jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką – największa społeczność kobiet przedsiębiorczych w Polsce.
Kampania społeczna powstała przy wsparciu Fundacji Coca-Cola w Atlancie (The Coca-Cola Foundation.
Leave a comment