Ocal chore miasto


Cel

W Polsce każdego roku na raka jelita grubego umiera ponad 8 tys. osób, a około 13 tys. zapada na tę chorobę. Z myślą o polskich pacjentach, Stowarzyszenie Europacolon przygotowało wystawę „Ocal Chore Miasto” mającą na celu edukację społeczeństwa na temat raka jelita grubego, propagowanie wiedzy w zakresie profilaktyki, diagnostyki oraz leczenia tego schorzenia.

Wystawa w trzech odsłonach
Treści i obrazy zawarte na 19 planszach wystawy poruszają najważniejsze zagadnienia związane z rakiem jelita grubego. Część informacyjna ekspozycji opisuje czynniki ryzyka wystąpienia nowotworu, typowe dla tego schorzenia niepokojące objawy oraz metody leczenia z uwzględnieniem chemioterapii niestandardowej i sposobu jej finansowania. Rzeczywistość osób chorych i pozytywny przekaz, jakim jest możliwość normalnego życia dzięki zastosowaniu odpowiedniej terapii ujęte zostały w części fotograficznej wystawy.

Integralną część ekspozycji stanowią statystki zachorowalności i umieralności na raka jelita grubego zaprezentowane w niekonwencjonalny sposób – na mapie Polski zaznaczono miasta, które „znikną” w kolejnych dekadach jeśli starania w kierunku profilaktyki i zapewnienia dostępu do odpowiedniego leczenia nie spełnią określonych kryteriów.

„Wystawa Ocal Chore Miasto jest próbą przedstawienia społeczeństwu choroby o której w naszym kraju nadal niewiele się mówi. Mamy do czynienia ze znaczącym brakiem wiedzy i wstydem związanym z rakiem jelita grubego. Wiele osób albo nie rozpoznaje objawów choroby albo nie zgłasza ich lekarzowi. Lęk przed nieznanym – bo tak możemy go nazwać – można pokonać na wiele sposobów. Jednym z nich jest sięganie po wiedzę, dzięki czemu człowiek przestaje poruszać się po omacku. Staramy się aby ta wiedzy była na wyciągnięcie ręki” – mówi p. Elżbieta Rybicka z Europacolon Polska.

Copyright © 2016 Wszelkie prawa zastrzeżone. Portal należy do grupy Obcasy.pl i używa cookies, korzystanie z portalu oznacza ich akceptację, więcej informacji na stronie "Polityka Cookies"
Przeczytaj inne:
Rusza 2. sezon Valley Talks. Polka przepytuje gwiazdy Doliny Krzemowej

Najgorętsze nazwiska Doliny Krzemowej w ogniu pytań Polki. Rusza nowy sezon Valley Talks - poświęconego startupom talk show prowadzonego przez...

Zamknij