Jak kupować prezenty w sieci?

Jak kupować prezenty w sieci?

Bieganina po sklepach, kolejki i narastający stres – nie tak powinien wyglądać okres przedświąteczny. Zamiast tego lepiej spędzić ten czas z rodziną, a prezenty kupić przez internet. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach.


Samo robienie zakupów w internecie zajmuje niewiele czasu, a przynajmniej tak powinno to wyglądać w dobrze zaprojektowanych sklepach. Gorzej bywa z dostawą, zwłaszcza przed Świętami. Jeżeli zamówień jest bardzo dużo, sklep może nie nadążyć z wysyłaniem produktów. Trzeba też pamiętać, że poczta i firmy kurierskie są w grudniu mocno obciążone i oczekiwanie na dostawę może się wydłużyć. Dlatego lepiej zrobić zakupy z odpowiednim wyprzedzeniem. Wtedy Święty Mikołaj na pewno zdąży dowieźć prezenty na czas.

Prezenty na ostatnią chwilę

Co zrobić, jeżeli zamówione produkty jednak nie dotrą w zadeklarowanym przez sprzedawcę terminie? Można wówczas złożyć reklamację – czas dostawy jest elementem umowy i sprzedawca musi się z niego wywiązać. Sprzedawca dostawę realizuje za pomocą poczty i firm kurierskich, ale to on deklaruje czas i ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta. Jeżeli zamówione produkty dotarły po terminie, klientowi przysługuje odszkodowanie nie wyższe niż dwukrotność opłaty za przesyłkę.

Niektóre sklepy internetowe gwarantują swoim klientom dostawę prezentów nawet, gdy zostały one zamówione zaledwie dzień przed Wigilią. Jest to jednak opcja dla osób o mocnych nerwach i powinno się ją traktować raczej jako plan awaryjny. Bezpieczniej jest zachować przynajmniej kilka dni zapasu.

Jak rozpoznać fałszywy sklep?

Błyskawiczne składanie zamówienia to jedna z największych zalet kupowania wigilijnych prezentów przez internet. Skoro i tak oszczędzamy czas, warto poświęcić kilka minut na sprawdzenie, czy wybrany e-sklep jest solidny i godny zaufania. Najlepiej jest przeczytać regulamin sklepu. Zazwyczaj nie jest to zbyt pasjonująca lektura, ale pozwoli sprawdzić uczciwość sprzedawcy. Co zrobić, jeżeli nie znajdziemy regulaminu na stronie? Poszukać innego sklepu. Robienie zakupów u sprzedawcy, który nie podaje regulaminu to proszenie się o kłopoty.

Dane kontaktowe i cena

Uwagę powinien zwrócić także brak danych kontaktowych oraz podejrzanie niskie ceny – jeżeli oferowane produkty są kilkukrotnie tańsze niż w innych sklepach, powinna nam się zapalić czerwona lampka. O ile nie trafiliśmy na okazję życia, prawdopodobnie jest to sklep widmo, prowadzony przez chochliki próbujące popsuć święta.

Należy  także uważnie przyjrzeć się informacjom kontaktowym. Jeżeli dostępny jest jedynie formularz lub adres e-mail w ogólnodostępnej domenie, lepiej nie ufać takiemu sprzedawcy. Niepokojącym sygnałem powinien być także brak danych firmy: pełnej nazwy, adresu i informacji o rejestracji. W porządnym e-sklepie takie dane powinny być łatwe do odnalezienia. Wskazówką przy ocenie sklepu mogą być też opinie innych klientów. To właśnie na ich podstawie można szybko wyrobić sobie zdanie na temat danego serwisu i ocenić, czy jest godny zaufania.

Sposób na kłopoty? Certyfikat

Dużym ułatwieniem są certyfikaty bezpieczeństwa. Są one przyznawane najlepszym sklepom, które zostały sprawdzone pod kątem m.in. zgodności regulaminu z przepisami czy jakości obsługi klienta. Aby sklep otrzymał certyfikat, musi spełnić kilkadziesiąt różnego rodzaju warunków. Warto wziąć to pod uwagę przy wybieraniu serwisu, z którego zamawiamy prezenty. Dzięki temu można mieć spokojną głowę o bezpieczeństwo zakupów.

Trzeba dbać o niepowtarzalną atmosferę świąt. Najlepiej robić to w gronie najbliższych. To właśnie im powinniśmy poświęcić swój czas. A detalami niech zajmie się sprawdzony e-Mikołaj.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Portal używa plików cookies, korzystanie z portalu oznacza ich akceptację, więcej informacji na stronie "Polityka Cookies"

Korzystanie z portalu oznacza automatyczną akceptację postanowień zawartych w "Regulaminie Serwisu" i "Polityce Prywatności"

Adres redakcji: ul. Obrazkowa 2, 03-188 Warszawa | tel. redakcyjny: +48 512 936 995 | e-mail: blog@obcasy.pl

Przeczytaj inne:
Najgorętsze trendy sezonu odkryte

Miniony weekend był naprawdę gorący! Podczas trzech dni pełnych inspirujących pokazów i eksperckich konsultacji, w warszawskiej Arkadii, Sephora wraz partnerami...

Zamknij