Legendarny Moscow City Ballet wystąpi ponownie w Polsce!

 Teatr baletowy założony przez wybitnego choreografa Victora Smirnova-Golovanova to zespół tancerzy klasycznych, cieszący się uznaniem na całym świecie. W jubileusz 30-lecia pracy artystycznej Moscow City Ballet zaprezentuje polskim widzom (na przełomie marca i kwietnia 2019 r.) aż trzy wspaniałe spektakle. Premierowo, po raz pierwszy – Giselle oraz klasyki: Jezioro Łabędzie czy Don Kichot.
 Występy Moscow City Ballet charakteryzują olśniewające kostiumy, imponująca choreografia, magia świateł i urzekająca scenografia. Zdaniem krytyków, czarowi tej grupy nie można się oprzeć, ani o niej zapomnieć: Tworzą tak wielką sztukę, że jest ona przeżyciem nawet dla tych, co tańca nie lubią. Wzruszeń i emocji wzbudzanych przez Moscow City Ballet nie da się opisać – trzeba ich doświadczyć!

W ostatnich latach przedstawienia w Polsce obejrzało ponad 300 tys. osób! Publiczność wychodzi ze spektakli zachwycając się magicznym klimatem przedstawień. Ogromne wrażenie wywołuje talent artystyczny tancerzy i profesjonalizm, który został wypracowany przez lata ciężkich treningów. Godna podziwu wyrazistość ruchów artystów w połączeniu z fantastyczną choreografią, pokazują nam jak bardzo Rosjanie kochają balet. Założyciel Moscow City Ballet, Victor Smirnov – Golovanov powiedział kiedyś: „To we mnie mieszkają wszyscy bohaterowie baletów; to ja jestem Klarą, Księciem, Królem Myszy… To wszystko żyje we mnie…”. Być może to jest tajemnica ich ogromnego, międzynarodowego sukcesu.

Giselle
To jeden z najsłynniejszych baletów romantycznych. Opowieść o zmienności i niepewności życia, w którym co krok przeplatają się: słodycz miłości z goryczą rozstania, zdrowie z chorobą, jawa ze snem. Uniwersalne problemy i pytania nadają temu dziełu charakter ponadczasowy. Spektakl jest ukoronowaniem stylu romantycznego w balecie i tytułem uwielbiany przez baletomanów całego świata. Wiejska dziewczyna Giselle zakochuje się w przystojnym młodzieńcu, nie wiedząc, że to książę Albert w przebraniu. Książę nie może ożenić się z ubogą panną, ma już zresztą narzeczoną. Gdy prawda wychodzi na jaw, Giselle umiera z rozpaczy i dołącza do duchów dziewcząt, które zmarły przed ślubem. Nocą, w scenerii leśnego cmentarza, Giselle powstaje z grobu i jeszcze raz spotyka Alberta, którego na miejsce jej spoczynku przywiodły wyrzuty sumienia. Młodzieniec jest jednak w niebezpieczeństwie… Ten XIX-wieczny tytuł jest kwintesencją baletu romantycznego, pełnego niesamowitości, grozy i korowodów tańczących zjaw, przyobleczonych w tiulowe suknie.

Jezioro Łabędzie
To przedstawienie uwielbiane przez polską publiczność. Jest to opowieść mówiąca o walce dobra ze złem, o potędze miłości i uczuciu przekraczającym granice życia i śmierci. Sukces tego spektaklu opiera się na wspaniałej choreografii i muzyce. Prostota wątku dramatycznego i wzruszająca interpretacja miłości Odetty i Zygfryda jako symbolu potęgi uczucia, są ilustrowane niezwykle emocjonalnymi układami tanecznymi. Obrazują one przeżycia duchowe bohaterów. Czarujące walce, dumne rytmy poloneza, ognisty taniec hiszpański i pełen temperamentu czardasz hipnotyzują i wprowadzają w niezwykły nastrój. Niewątpliwym walorem jest muzyka, która urzeka pięknem i subtelnością melodyki. Od pierwszego do ostatniego taktu wiąże temat w jednolitą treść. Dziewczęta zaklęte w Łabędzie, Zły Duch i uczucia przekraczające granicę życia i śmierci niezmiennie wzruszają widzów na całym świecie.

Don Kichot
Don Kichot to ulubiony spektakl tancerzy Moscow City Ballet. Opowiada historię barwnego rycerza, który postanawia wyruszyć w podróż po świecie w poszukiwaniu przygód oraz w obronie dobra i honoru. Zdaniem krytyków Don Kichot to więcej niż balet. To barwne i porywające widowisko, olśniewające różnorodnością tańców, frapujące pomysłową i dowcipną narracją, opatrzone efektowną, ściśle dopasowaną do sceny muzyką. W aranżacji zachowującej wszystkie zasady klasyki, nie brakuje jednak dźwięków typowo hiszpańskich instrumentów, m.in. kastanietów oraz tamburyna. Największe wrażenie wywołuje choreografia, którą prezentują tancerze. W Don Kichocie można zobaczyć różnorodne tańce – galopy, walce, marsze, polki, a także charakterystyczne tańce hiszpańskie, jak seguidilla czy bolero, nadające całości specyficzny klimat. Bogate, utrzymane w żywych, radosnych barwach kostiumy oraz wysmakowana scenografia sugestywnie oddają hiszpański i zarazem baśniowy klimat spektaklu.

GISELLE:
21.03.2019 – WROCŁAW – Teatr Polski
23.03.2019 – TORUŃ – CKK Jordanki
25.03.2019 – BYDGOSZCZ – Opera Narodowa
31.03.2019 – WARSZAWA – Torwar
02.04.2019 – ŁÓDŹ – Teatr Wielki
05.04.2019 – KRAKÓW – ICE Kraków
06.04.2019 – LUBLIN – Centrum Spotkania Kultur

JEZIORO ŁABĘDZIE:
19.03.2019 – BIAŁYSTOK – Opera i Filharmonia Podlaska
27.03.2019 – SUWAŁKI – Suwalski Ośrodek Kultury
30.03.2019 – KIELCE – Kieleckie Centrum Kultury
07.04.2019 – RZESZÓW – Filharmonia Rzeszowska

DON KICHOT:
18.03.2019 – GDYNIA – Teatr Muzyczny
29.03.2019 – KATOWICE – Miasto Ogrodów
03.04.2019 – POZNAŃ – Sala Ziemi MTP

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Portal używa plików cookies, korzystanie z portalu oznacza ich akceptację, więcej informacji na stronie "Polityka Cookies"

Korzystanie z portalu oznacza automatyczną akceptację postanowień zawartych w "Regulaminie Serwisu" i "Polityce Prywatności"

Adres redakcji: ul. Obrazkowa 2, 03-188 Warszawa | tel. redakcyjny: +48 512 936 995 | e-mail: blog@obcasy.pl

Przeczytaj inne:
„Lukier” – mocny i odważny debiut Malwiny Pająk

Dwie bohaterki, dwa różne światy, a w tle Polska wijąca się białą kreską, tętniąca korpożyciem, kolorowa imprezownia, ale też szara...

Zamknij